Δραστηριότητες Summer Camp

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ – ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ

Δομή projectmath: ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Όλα τα παιδιά μαζί με τον εκπαιδευτή κάθονται οκλαδόν στο πάτωμα σχηματίζοντας έναν κύκλο. Με το άκουσμα ενός τραγουδιού τα παιδιά επικοινωνούν μεταξύ τους ενώ ταυτόχρονα τραγουδούν! Αφού τελειώσει το τραγούδι, ο εκπαιδευτής κάνει μια ερώτηση στα παιδιά σχετική με αυτό που μόλις άκουσαν, η οποία καταγράφεται “έξυπνα” από τους μαθητές, με διάφορους τρόπους.

 

Σκοπός της δραστηριότητας αυτής πέραν του ευχάριστου τρόπου γνωριμίας είναι η ενεργοποίηση της δεξιότητας συμμετοχής σε παράλληλες δράσεις, στα πλαίσια της κοινωνικοποίησης.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2: ΜΝΗΜΗ 

Δομή projectmath: ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ – ΜΟΤΙΒΑ

Χρησιμοποιώντας 10 κάρτες που απεικονίζουν αντικείμενα, ζώα, επαγγέλματα και άλλα, ο εκπαιδευτής ορίζει έναν βασικό παίκτη και τον βοηθό του. Οι κάρτες είναι τοποθετημένες ανοικτές ώστε οι δύο παίκτες να απομνημονεύσουν που βρίσκεται κάθε κάρτα. Στη συνέχεια, όλα τα παιδιά μετρούν αντίστροφα από το δέκα μέχρι το ένα και αναποδογυρίζουν τις κάρτες. Ο υπεύθυνος της κλεψύδρας (ο οποίος έχει οριστεί στην αρχή του παιχνιδιού από τον εκπαιδευτή) την αναποδογυρίζει και ο χρόνος μετρά. 

Σκοπός της δραστηριότητας είναι η καλλιέργεια της απομνημόνευσης σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της συνεργασίας. 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3: ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

Δομή projectmath: ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ

Τα παιδιά χωρίζονται σε 2 ομάδες και ορίζουν τον αρχηγό της ομάδας τους. Ο εκπαιδευτής τους δίνει από μια εικόνα/φωτογραφία η οποία κρύβει έναν μαθηματικό γρίφο! Τα παιδιά καλούνται να πουν την άποψή τους σχετικά με την επίλυση του γρίφου στον αρχηγό της ομάδας και αν υπάρχουν διαφορετικές απαντήσεις, να καταλήξουν σε μια από αυτές, αφού επιχειρηματολογήσουν στην ομάδα. Η απάντηση της κάθε ομάδας καταγράφεται και τοποθετείται σε μια κορωνίδα τοποθετημένη στο κεφάλι του αρχηγού.


Σκοπός της δραστηριότητας είναι η  βελτίωση των πνευματικών ικανότητες και η όξυνση της  παρατηρητικότητας. 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 4: ΕΠΑΝΑΚΑΛΥΨΗ

Δομή projectmath: ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Τα παιδιά μαζί με τον εκπαιδευτή σχηματίζουν έναν κύκλο. Με τη βοήθεια ενός πίνακα – οδηγού στον οποίο αντιστοιχίζονται γράμματα και αριθμοί, τα παιδιά γράφουν κάτω από το κάθε γράμμα του ονόματός τους τον κατάλληλο αριθμό. Στη συνέχεια προσθέτουν όλους τους αριθμούς μέχρι να φτάσουν σε έναν μονοψήφιο. Γύρω από αυτόν τον αριθμό “κλειδί” σχεδιάζουν το αγαπημένο τους σχήμα και το χρωματίζουν με το αγαπημένο τους χρώμα. 

Σκοπός της δραστηριότητας αυτής είναι το κάθε παιδί να δημιουργήσει μια μοναδική αριθμητική και γεωμετρική εικόνα για τον εαυτό του που να το αντιπροσωπεύει, έχοντας κατακτήσει το στάδιο της συνδυαστικής συλλογιστικής.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 5: ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ

Δομή projectmath: ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ – ΜΟΤΙΒΑ

Το κάθε παιδί οριοθετεί τον χώρο του και διαλέγει έναν μαρκαδόρο με το αγαπημένο του χρώμα! Μαθαίνουμε ευχάριστα την ώρα σχεδιάζοντας αναλογικά ρολόγια σε κάρτες! Τα ρυθμίζουμε σε διαφορετικές χρονικές στιγμές και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να πουν την ώρα με διαφορετικούς τρόπους. Προσθέτουμε τα μισάωρα, τα τέταρτα και φτιάχνουμε ψηφιακά ρολόγια ώστε να αυξήσουμε το επίπεδο δυσκολίας!

Σκοπός της δραστηριότητας είναι να νιώσουν τα παιδιά ανεξάρτητα και υπεύθυνα στη σκέψη οτι είναι η ευκαιρία τους να γνωρίζουν πότε ξεκινά και πότε τελειώνει κάτι.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 6: ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΗ

Δομή projectmath: ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ

Τα παιδιά δουλεύουν ατομικά και κοιτώντας πίνακες με διάφορες εικόνες τις ομαδοποιούν με ποικίλους τρόπους ανάλογα με τα γεωμετρικά σχήματα που ταιριάζουν.

Σκοπός της δραστηριότητας αυτής είναι μέσω της ολοκλήρωσης της διαδικασίας των ομάδων,  να ενεργοποιηθεί η οπτική σε συνδυασμό με τη λογική αντίληψη.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 7: ΤΑΧΥΤΗΤΑ

Δομή projectmath: ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ

Όλα τα παιδιά μαζί με τον εκπαιδευτή κάθονται σχηματίζοντας έναν κύκλο. Στο κέντρο του κύκλου υπάρχουν αναποδογυρισμένες κάρτες με διάφορες πράξεις. Το παιχνίδι ξεκινά, ο εκπαιδευτής ενεργοποιεί τη βόμβα και τη δίνει στο πρώτο παιδί στα δεξιά του κάνοντας του την ερώτηση – πράξη που αναγράφεται στην κάρτα. Το παιδί πρέπει να απαντήσει όχι μόνο σωστά αλλά και γρήγορα ώστε να μη σκάσει η βόμβα στα χέρια του! Κατόπιν τη δίνει στον διπλανό του και ακολουθείται η ίδια διαδικασία. Αν κάποιος δεν απαντήσει σωστά ή σκάσει η βόμβα στα χέρια του, βγαίνει εκτός παιχνιδιού. Νικητής είναι το παιδί που θα καταφέρει να μείνει εντός παιχνιδιού μέχρι το τέλος.

 Σκοπός της δραστηριότητας αυτής είναι το κάθε παιδί να αποκτήσει μαθηματική ευχέρεια στους άξονες της ταχύτητας και του σωστού συλλογισμού.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 8: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ

Δομή projectmath: ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ – ΜΟΤΙΒΑ

Όλα τα παιδιά δουλεύουν ατομικά στην έννοια του μοτίβου, μια ενδιαφέρουσα και οικεία έννοια. Η επιθυμία της επανάληψης ενός προτύπου αποτελεί μια έμφυτη τάση, άκρως συνυφασμένη με τη θεμελιώδη παιδαγωγική αντίληψη αναζήτησης προτύπων από την πρώιμη παιδική ηλικία. 

Ξεκινώντας με γεωμετρικά μοτίβα τα παιδιά ενισχύουν την οπτική τους μνήμη και εξοικειώνονται με τη διαδικασία της διάταξης και της διαδοχής.

Σκοπός της δραστηριότητας αυτής είναι η ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της φαντασίας, βιώνοντας τη χαρά, την ομορφιά και τον θαυμασμό της σύνθεσης χρωμάτων και σχημάτων σε μια τέλεια αρμονία μεταξύ τους. 


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 9: ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ

Δομή projectmath: ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ – ΜΟΤΙΒΑ

Έχοντας αποκτήσει τον βασικό προσανατολισμό διερεύνησης σχέσεων και δομών από την εξάσκηση των γεωμετρικών μοτίβων, τα παιδιά μεταβαίνουν ομαλά στην αριθμητική παραλλαγή τους. 

Σκοπός της δραστηριότητας είναι τα παιδιά να αναγνωρίσουν, να συμπληρώνουν, και να αναπτύξουν επαναλαμβανόμενες νόρμες που στη συνέχεια θα μετατραπούν σε σύνθετες και αναδρομικές, αυξάνοντας το βαθμό δυσκολίας και προκαλώντας το ενδιαφέρον τους. 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 10: ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Maths in real life

Τα παιδιά μαζί με τον εκπαιδευτή εργάζονται σε ατομικό επίπεδο και έχοντας συνδεθεί με την ευρύτερη έννοια του κλάσματος, αναπαριστούν με σαφήνεια τον συλλογισμό τους μέσα από τη χρήση εικόνων, σχημάτων και  χρωμάτων.

Σκοπός της δραστηριότητας αυτής είναι ο μετασχηματισμός των εικόνων που βλέπουν οι μαθητές σε κλάσματα και το αντίστροφο μέσα από ιστορίες και προσωπικές αναπαραστάσεις, καταλήγοντας σε ένα ατομικό βιωματικό αποτέλεσμα, δημιούργημα του ίδιου του μαθητή.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 11: ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ

Maths in real life

Η συγκεκριμένη δραστηριότητα αφορά τον κόσμο των κλασμάτων όπως αυτός ξετυλίγεται στην καθημερινότητά μας. Οι μαθητές διαχειρίζονται διάφορα σενάρια όπως το άνοιγμα μιας πιτσαρίας όπου υπό ένα συγκεκριμένο πόστο, για παράδειγμα αυτό του σερβιτόρου, οι μαθηματικές δομές παίρνουν σάρκα και οστά! Οι δραστηριότητες είναι ομαδοποιημένες ανά ηλικίες και τα παιδιά απλά τις λατρεύουν!

Σκοπός της δραστηριότητας είναι τα παιδιά να λειτουργήσουν συνδυαστικά, λαμβάνοντας κάθε φορά τη σωστή απόφαση για την επίλυση του προβλήματος

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 12: ΜΝΗΜΗ

Δομή projectmath: ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες ανά δύο. O εκπαιδευτής ξεκινά να δείχνει τη μια κάρτα μετά την άλλη σε συγκεκριμένη σειρά σηκώνοντας τες ψηλά ώστε να τις βλέπουν όλοι. Στη συνέχεια οι μαθητές που έχουν μια σειρά από αντίστοιχες κάρτες μπροστά τους καλούνται να τις τοποθετήσουν με την ίδια σειρά στον ελάχιστο χρόνο των 5 δευτερολέπτων.

Σκοπός της δραστηριότητας αυτής είναι το κάθε παιδί να εκπαιδεύσει τη βραχυπρόθεσμη και χωρική του μνήμη, η οποία εμπλέκεται με την καταγραφή και την παρακολούθηση των πληροφοριών.